stage + ouehoerderij weekendd! :P :D - Reisverslag uit Wicklow, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu stage + ouehoerderij weekendd! :P :D - Reisverslag uit Wicklow, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu

stage + ouehoerderij weekendd! :P :D

Door: Fristiiii aanbidsterrr!

Blijf op de hoogte en volg Jeltsje

24 Februari 2014 | Ierland, Wicklow

Allereerst, weer een (J)awesome weekend mogen meemaken hier in Ireland!! GENIETEN!!

Eerst even mijn saaie stage week vertellen natuurlijk :P
Het is nu zover dat ik 2 fans achter me aan heb @ mijn stageplaats, 1 daarvan is een Pool waarmee ik eventjes heb gebabbeld en me nu helemaal geweldig vind omdat ik vorig jaar ff een weekendje Polen heb gehad :P en de andere is een volgzame Ier die me geweldig vind omdat ik als een tennister erbij loop en uit Nederland kom. Oftewel, deze Ier vraagt elke dag wel een paar keer hoe het met me gaat en wat ik allemaal uitvoer in Ierland :P
Erg aardig allemaal hoor meneer, maar ik vind uw vriendelijke aandacht nu wel weer genoeg geweest eigenlijk :P
Ook zoiets, de Ierse les. De vriendelijke doch saaie meneer :P vraagt aan mij wat we de vorige les geleerd hebben en schrijft dit op het bord. En jawel hoor, wat staat er dan uiteindelijk voluit op het bord geschreven: (mijn naam) is ainim dom. Jaa hallo?? Mot dat nou?:P Heb ik het de vorige keer zo nadrukkelijk mogelijk proberen te vermijden, gaat ie het dit keer op het bord vermelden. Huile!
Ierse woord van de blog is dit keer: Bualadh, dit spreek je uit als blehhh (oftwel smeriggggg:P) Mja ik zet mijn serieuze beentje voor wat ik natuurlijk altijd doe! :P

Nou nu komt het hoor, Peter en Lianne en mijn liefje kwamen afgelopen weekend op bezoek. Het was me toch een ouehoerderij weekend. Tsjonge jonge, wat heb ik vandaag toch spierpijn in mijn lachspieren! Het was zelfs zo erg dat ik vandaag amper kon lachen of ouehoeren! :P Dit werd nadrukkelijk opgemerkt op mijn stage natuurlijk:P
Donderdag kwamen ze aan en hebben we of course gelijk ff een drankie gedaan. Dit keer, de Guinness proeftest made by Peter:
Mwah, mwah, ja, goh, hier moet ik wel aan wennen eigenlijk.
Waar hebben wij dit eerder gehoord dames en heren?? Ja haa jullie raden het al, mijn vorige blog met hetzelfde antwoord van Heit. Guttegutegut.
Peter op zijn best als we op straat zijn:
Jeltsje, heb jij al eens in zo'n dubbeldekker gezeten??? :o
Noouuu toen kon ik niet meer hoor! Er zijn namelijk alleen maar dubbeldekker bussen hier qua openbaar vervoer!! Het weekend begon al goed dus, dat merken jullie natuurlijk al!:P

We hadden een jawesome Fordje Ka gehuurd, nouuu die wou wel skeuren hoor! Was soms alleen wel grappige tafereeltjes met de heuvels en het links rijden haha! :P
Pieter had een nieuwe camera gekocht, of course moest die uitvoerig getest worden. Nou je kan het je misschien al een beetje voorstellen, de Wicklow mountains die hebben wij wel op 10 verschillende manieren op de foto gekregen! :P
Maar ik moet wel echt eerlijk bekennen, de foto's en de uitzichten van de Wicklow mountains en het gebied van Glendalough die we mogen hebben bewonderen waren Beautiiiifulll! :D Wouw! En echt wonderbaarlijk, we hebben geen Ierse weer mogen ontvangen deze dag! :o Daar moest ik ook wel ff aan wennen! :P Ook zijn we naar Kilkenny geweest, waar we voor een eurootje de plaatstelijke grotten mochten bewonderen. Leuk leuk.
s'avonds zijn we uit eten geweest. Nou hier komt ie hoor. De tortelduifjes begrepen niet allemaal wat er vermeld stond op de menukaart. Oftewel, half uur later (:P) ze hadden iets besteld hoor :P Wat bleek: irish stew. Reactie: Waar zijn dan toch die aardappelen meneer de ober? Maar mevrouw die zitten IN de stew zelf:P Reactie: Ow :( met echt zo'n ontzettend zielig gezichtje erbij:P
Dit was toch eigenlijk niet echt wat de tortelduifjes verwacht hadden :P
Was toch eigenlijk wel grappig, hele kaart ondergespit. Bestelden iets en ow, goh bleh. Toch eigenlijk niet echt lekker:P

Zaterdag hebben we er een tsjillie daggie van gemaakt en hebben we de Rugby game tussen England - Ireland in de pub mogen ervaren :D Helaas helaasjes, we verloren de wedstrijd met 13-10. :( Nja dit moest dan maar weg gedronken worden met of course Guinness :D
Was machtig :D We belanden in een erg leuk kroegje met een gitarist die allerlei muziekjes afspeelden. Maar op een gegeven moment vroeg hij steeds of er ook verzoekjes waren. Nou of course!! Dat had moidame wel :D Ik erop afsprinten natuurlijk, ik wilde Mumford and sons horen met Little Lion man :D Hop dit werd gelijk afgespeeld :D Geweldig!! Iedereen in de pub meebleren, included mijn zuivere stem! :P Echt heeeerlijk :D

Zondag. Wij weer de hort op met ons Ford Ka'tje naar Trim castle, slane, een awesome tombe van 4000 BC dat echt huge was maar van binnen echt zo krap dat je je kont bijna niet kon keren:P Hill of Tara waarvan ik niet weet wat voor doel deze had:D :P Het was echt jawesome machtig :D :D Met als doel, dat witte bakkie zo smerig als wat weer in te leveren! :P Dit is wel aardig gelukt, naar mijn mening iig :P
Op een gegeven moment, Peter achter het stuur. Nou dan begrijp je het natuurlijk wel, billekes knijpen als wat!
Peter vergeet namelijk ff dat hij aan de linkerkant moet rijden, oftewel dit levert leuke tafereeltjes op voor de Ieren (of course ook voor mij, ik zat er met mijn neus bovenop:P)
Ik begon mij op een gegeven moment toch wel een beetje af te vragen, of mijn gasten het echte Ierse weer mochten ervaren. Thank god. My wish werd ingewilligd! Het kwam met bakkies uit de lucht :P
Ook zoiets, Peter en Lianne wilden nog erg graag de oceaan bewonderen. Begrijpelijk, is ook awesome! Dus hop wij op oceanen tocht!
We dachten, net als de Friese zeedijk, dat we de oceaan bereikt hadden omdat we 'zo'n Friese zeedijk' hadden gevonden. Wij als een stel gekken de heuvel oprennen, wat bleek. De oceaan was juist de andere kant op! Oftewel wij, die als gekken een bepaalde kant op renden, renden juist van het oceaan af :P Het kan natuurlijk ook niet anders he?? :P Ik denk dat de bevolking wel in een deukie lag iig! :P Je zou bijna gaan denken, valt die oceaan dan totaal niet op ofzo?? :P
Maar dan nu, het moment waar ik al 7 weken eigenlijk al zo'n beetje naar gesmacht had! FRIsTIII Tijd!! Vanaf donderdag werd de melding gemaakt dat er Fristi meegenomen was, maar dat ik dit pas op zondag zou ontvangen. Nou daar was dan eindelijk mijn momentje aangebroken!! Fristi en Jeltsje werden herenigd als nooooit te voren :D
Maar of course, Jeltsje op haar best. Jeltsje verloor haar Fristi, deze moest namelijk uit de auto vallen toen ze uit de auto probeerde te rennen.
Dit werd pas een half uur later opgemerkt, nadat we naar een andere bestemming gereden waren. Nouuuuu, jullie geloven het misschien niet. Maar wat was er toen een serieuze treurige sfeer in de auto!
Maaaaaaar thank god! Mijn fristii lag met smart op mij te wachten in de regen op de grond! Pfffff dikke stresss!
Oftewel:
Bedankt Peter en Lianne en mijn liefje voor deze Jawesome weekend!! :D

  • 24 Februari 2014 - 23:13

    Pea Bult:

    Wer in pracht stikje!Heit en ik ha der wer fan genoten!!

  • 25 Februari 2014 - 18:55

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje

  • 25 Februari 2014 - 18:55

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje

  • 25 Februari 2014 - 18:55

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje

  • 25 Februari 2014 - 18:55

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje

  • 25 Februari 2014 - 18:55

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje

  • 25 Februari 2014 - 18:56

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje

  • 25 Februari 2014 - 18:56

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje

  • 25 Februari 2014 - 18:56

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje

  • 25 Februari 2014 - 18:57

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje

  • 25 Februari 2014 - 18:57

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje


  • 25 Februari 2014 - 18:57

    B.bandstra-reitsma:

    he Jel wer een super mooi stikje as ik dei wie soe ik alles bundelje en utjan wij binne lekker oant sausjen yn e bij keuken we he een soad wille smile sal mar gauw wer oan e gang tot oare kear leafs Tbtje


  • 25 Februari 2014 - 22:10

    Peter En Lianne:

    En waar staat dat jij in de modder bent gevallen Jeltsje?!! ;) hihi.
    Maar je hebt een erg leuk stukje geschreven! We hebben het met een big smile gelezen ;) :D Jij ook bedankt voor het Jawsome weekend!! :D

  • 25 Februari 2014 - 22:14

    Jeltsje Bult:

    Haha :p was meer voorover geduikeld en mezelf opgevangen met mijn wandjes:p
    En zulke dingen moeten er niet in komen te staan natuurlijk he;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeltsje

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 10454

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

IRELANDDD :D

Landen bezocht: