Hoppataaa 1e weekie stage! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu Hoppataaa 1e weekie stage! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu

Hoppataaa 1e weekie stage!

Door: Jeltsje

Blijf op de hoogte en volg Jeltsje

26 Januari 2014 | Ierland, Dublin

Ik kan jullie nu al vertellen! IK ben NIET flauwgevallen op de interventie kamer deze week. Nou je snapt het wel, ik voelde me goeeeed :P :D
Maar even to the serious business.
1e week stage, dat betekende elke dag huilen van bed door mijn wekkertje. Maar ook dat heb ik overleefd, helaas komt er nog zo'n huilende week aan :P
Maar de stage is GEWELDIG! Ik heb erg veel interessante dingen gezien en de mensen met vele vragen bestookt, mijn 1e feedback van deze afgelopen week was dus ook goed :D
Volgende week sta ik op de CT, wat ik ook erg leuk vind. Dus komt goeeed:D
Maar natuurlijk gebeurt er weer vele dingen in Jeltsje's Dublinse wereld (en dit keer op stage :P)
Als eerste:
Was er een patiënt die op een gegeven met een BIG smile zei: Hey, ga jij tennissen ofzo? :P (ik ben de enige die in een witte apenpakkie rondloopt, omdat ik mijn uniform mee moest nemen uit Nederland).
Daarna kwam er een chirurg op mij afstormen die vroeg (ja weet ik veel wat hij vroeg:P) dus die stond mij daar zo aan te kijken van nou hallo doe je nog wat:P (hij zei dus of ik zijn schort wou vastmaken, omdat hij zijn handen steriel moest houden, nou mensjes dat zei die niet op de normale Engelse manier hoor, echt niet! :P)
Toen kwam er een andere chirurg op mij afstormen (het leek wel of ze me gewoon aan het uittesten waren:P (nee grapje :P)) en hij wees maar naar zijn neus, ja weet ik veel wat hij wou. Dus ik wees naar mijn eigen neus, maar dat was niet echt de bedoeling geloof ik:P Zijn kapje was van zijn neus afgeschoven en het was de bedoeling dat ik die ff weer naar boven trok:P ja hallo zeg dat dan gewoon :P
Och och :P
Toen lag er een patiënt, nou ik kan jullie zeggen geen prettige comfortabele niet-pijnlijke onderzoek onder te gaan. Maar vrolijk dat hij was! Hij wou graag de muziek wat luider, want Pink Floyd was ervoor en hij begon een heel verhaal te vertellen dat de zanger uit Pink Floyd kwam etc :P Ik heb maar gewoon meegepraat, want dat kan ik wel:P
En of course hebben mijn collega's goed getraind op mijn naam, waardoor op het eind van de week dit als resultaat was: djelsje. Ik zeg: ik vind het prima! :P
Nu genoeg geouehoerd over stage :P

Vrijdag had ik de smiddags lekker vrij (he he eindelijk :P) en heb ik een fiets rond tocht gekregen van een Iers meisje. skeuren dat ze deed :P maar niet door rood licht hoor, dus daar moest ik wel ff aanwennen :P Ze had me zelfs een paar keer tegengehouden om niet door te skeuren :P Ik had het zwaar dames en heren! :P
Ze heeft me ff rondgeleid hoe ik per fiets de beste manier naar mijn hospital kon komen. Ik ga nu namelijk per bussie naar mijn stage toe, maar het is niet zoals in Nederland lekker gratiiis :P Nu moet ik jullie bekennen, we zijn 2x verdwaald op de fiets tocht:P Dit keer was het niet mijn schuld :D :P Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat deze week :P
Daarna zijn we in een typical Irish restaurantje geweest om ff thee te luiten. We zaten lekker van ons theetje te genieten, toen abrupt 2 mannen zich in ons gesprek begon te mengen. Ze vonden mijn accent zo geweldig en vroegen zich af of ik uit een scandinavisch land kwam o.i.d. Nou ik kon de meneer teleurstellen ik kwam uit Nederland, maar ik sprak wel Fries wat een vleugeltje scandinavische trekjes heeft. Dus de man was helemaal opgewekt dat hij mijn accent dus wel goed had verstaan en vond het geweldig dat ik hier zomaar ff was. Het bleek dat deze mannen in een bandje speelden en hij (dat dacht ie tenminste) mijn accent te kunnen horen dankzij zijn geweldige kennis van muziek :P Ik heb natuurlijk gewoon meegepraat, want dat kan ik wel :P
Toen begon ie een heel verhaal over zijn ring en dat die ring het symbool is van vrijgezel bla bla bla. Net alsof mij dat interesseert? :P Gelukkig gingen ze ervandoor en konden wij verder van ons theetje genieten :P
De s'avonds zijn we naar de film geweest in de school Campus zelf voor 6 eurotjes :D leukkkk :D

Zaterdag moest ik weer een lange congres bijwonen (ja echt gewoon van half 10 tot 5u) ik was een dood iers/fries vogeltje daarna:P
Maar of course ik moest de s'avonds ff Dublin onveilig maken:P
Heb een rundstoofvlees potje gegeten op de Belgische manier (tenminste ik denk dat het de Belgische manier was:P) ze hadden er namelijk voor 30 euro Bier ingedaan. Njaaa dat is natuurlijk niet erg vervelend :P En nomnomnom dat het was :D
Daarna heb ik een beetje de Trad Fest geërvaard (volgens mij is dat niet echt een woord, mja het staat er al:P) er was een awesome bandje op de Temple Bar street aan het spelen en of course daar moest Jeltsje natuurlijk ff een CD van kopen (en jaa I know ik ben hem vergeten mee te nemen naar mijn villa dus de CD die ligt nu bij een Zweeds meisje die ik pas over een week weer zie:P maar daar gaat het nu even niet om:P)
Daarna zijn we de kroeg ingestormd en ja hoor het kan ook weer niet anders en wij zitten ff te tsjillien in de pub of er komt een man op ons af en die wil graag bij ons zitten. Njaa ik ben de minste ook niet natuurlijk en stel me gelijk eventjes netjes voor:P De man komt uit Noorwegen en blijkt hier een weekend alleen te zitten voor zijn werk. Nou dat vond ik wel zo zielig dus die manneke heeft de hele avond maar ff bij ons gezeten. En natuurlijk ja hoor, hij moest mij toevoegen op Facebook. (Heb ik dat? :P) Dat was nou niet echt de bedoeling, maar ja het is al gebeurd! :P

Vandaag, ja ik snap het ook niet zo heel goed, ik heb aan huiswerk gezeten. Ik loop namelijk eigenlijk, ja, best wel achter. We moeten hier namelijk 2 group presentations doen, 2 essay's en e-learning en nog iets van school over buitenland (maar dat moet ik nog uitzoeken:P) en dan ligt mijn afstudeeronderzoek van Nederland ook nog met smart op mij te wachten:P Ik kan denken wat ik wil, maar ik wordt in ieder geval wel goed vergezelt door mijn huiswerk :P
Daarna ben ik met volle goeie positieve moed op mijn fietske gestapt op met dat Ierse meisje van vrijdag weer een fiets tochtje te maken. Maar ja hoor, de Ierse weergoden vond het maar niks dat ik op mijn fietsje stapte dus er kwam mij toch een goeie Ierse hagelbui aan. Dat Jeltsje was helemaal verIerst :P

Dat was het weer :D Tot de volgende bloggg :D

  • 27 Januari 2014 - 08:21

    Peabult:

    Wat wer in prachtig ferhael!

    Dikke tút,

    Mem

  • 27 Januari 2014 - 19:14

    B.bandstra-reitsma:

    leave Jeltsje ut wie wer een genot om dien gekke capriolen te lezen he mij wer de buzen utskourt hoe komst der allegear ek op sjoch ut nei t vervolg knuffel huggy leafs tbtje

  • 27 Januari 2014 - 19:42

    Moizelf:

    Hahaha Dankjewol :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeltsje

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 10461

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

IRELANDDD :D

Landen bezocht: