2 weken awesome vakantieeee :D - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu 2 weken awesome vakantieeee :D - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu

2 weken awesome vakantieeee :D

Door: Vakantie vierende en daarna stressende dame :P

Blijf op de hoogte en volg Jeltsje

25 Maart 2014 | Ierland, Killarney

Excuseert u mij, excuseert u mij toch! Je zou bijna de indruk krijgen dat ik lekker vakantie heb gevierd en nu teveel drukte heb qua laatste weken schoolstresssss en geen tijd heb gevonden om iets te schrijven :o Nouu mensen dat is correctjes!

sorry, het zal een lang lang lang verhaal worden dit keer.
Ik kwam er laatst achter dat ik jullie nog niet eens heb verteld over mijn ervaring van Pilates, dus daar ga ik:P Ik dacht begeleidende les van pilates op school, laat ik dat es even ervaren:P nouuu ik kan jullie vertellen ik heb me dood gelachen iig :P helaas helaas had ik de dagen erna wel vreselijke spierpijn, toen dacht ik wel echt van hmmm hier had ik geloof ik toch niet om gevraagd?? :p :o Maar je ziet het misschien al een beetje voor je, Jeltsje en fanatiek proberen te doen met pilates, pfff haha :P

Thijs kwam na Ytsje op bezoek:D
Het eerste wat mij opviel was, dat Thijs niet wist dat Chips betekende op de menukaart. Hij dacht vrolijkjes dat dit gewoon lekkere paprika chippies waren ofzo, nou nee hoor Thijs. Dat zijn patateks :P Toen wist ik het, dit zullen grappige leuke dagen worden :P
Ik ging met Thijs een awesome viking splash tour doen. Dit betekende dat je voor aap moest gaan zitten in een bootauto met een viking helmpie op je koppie:P Ja mensen, hier heeft Thijs wel foto's van gemaakt hoor :P
Elke keer als we dan een andere tourbus zagen, moesten we gaan schreeuwen als echte vikings! Nou de rest van de week heb ik wel last van mijn keel gehad hoor, dat zelfs de strepsels aan te pas moesten komen:P
Op een gegeven moment stonden we naast een andere tourbus met geblindeerde ramen, zegt onze tourguide. Kijk zien jullie die bus, daar zitten lelijke mensen in omdat ze ramen geblindeerd zijn :P haha :P
Vraagt de tourguide op een gegeven moment wat the most exciting sport of Ireland is, juist Cricket. stel, je valt voor een aantal uur in slaap tijdens deze sport, ach no worries, je hebt nog niks gemist want de score staat nog steeds hetzelfde :P
Ook nog zoiets: st Patrick is geen heilige, geen ier en het is niet zijn echte naam, maar boeiend. Door hem heeft Ierland een vrije dag gekregen :P
Je begrijpt het wel, ik heb me doodgelachen op deze tour :P Ook hebben we de opname studio van U2 bewonderd waar de beste albums van vroeger door U2 gemaakt zijn :P :D
Guinness brewery :D jeeeeejjjjjjjjjjjj finally :D But first, Jameson whisky brewery :P
Bij de whisky brewery werden volunteers gevraagd, nou wat vervelend dat willen Thijs en Jeltsje wel hoor :P
Conclusie, het ierse whisky is het lekkerste qua smaak en zachtheid :P die schotse en amerikaanse, wat een bende zeg :P
Dan mijn lovely Guinness :D :D nomnomnom :D
We mochten onze eigen Guinness leren tappen en daarna ervan genieten op de 7e verdieping waar we over heel Dublin heen konden kijken. Niet dat Dublin nou een mooie stad is, maar toch wel grappig om er eens overheen te kijken :D

Jawesome week met mijn lover :D
Laatste wedstrijd van Ireland in de 6 nations competitie. De finale!! Ierland moest tegen Frankrijk, dus alle Ieren en de stad waren groen gekleurd :P Of course moest deze wedstrijd bekeken worden met een Guinness in de pub met mijn lover :D And they won! :D whoeehoeee :D
Volgende dag zijn we naar Howth gegaan, een vissersdorpje vlak buiten Dublin waar we 20 km gewandeld hebben en ik weer mooie blaren gecreeerd heb. Maar het was echt puur genieten! :o wouw
st patricks dayyyy :D Of course de parade bekeken en andere idioten :P
stond er een man naast me, met echt zoooooooo'n lief meisje op zijn rug dat leek op mijn oudste nichtje :D :D Wat een schatje zeg !!! :D
Finally, we gaan onze awesome trip in het westen uitvoeren!
Zijn met de trein naar Killarney gegaan, vlakbij de national park of Killarney met echt prachtige gebergtes!!!!!!!!!!!
In de trein, werd natuurlijk niks verstaan van die Ierse pratende oproeper, maaaaar we zijn goed aangekomen :D
Onze namen stonden zelfs opgeschreven boven onze stoelen! (waar we pas na 1,5u achterkwamen:P) of course moest ik daar een foto van maken hahaha :P
Eerste halve dag hebben we zo'n 20 km rond gefietst genietend van de prachtige uitzichten:D
Volgende dag hebben we wel rond 45 km gefietst door de gebergtes heen, wat echt vet awesome ervaring was!! WOUW! Eerst gingen we 2,5 uur varen met een open bootje door de lake van ene naar de andere kant. Waar we echt zeiknat door de golven werden, echt unbelievable was dat:O daarna gaan fietsen met onze zeiknatte kleding, maar het bleef moooooooooooooooi daaro!
Dag daarna hebben we een tour door de ring of kerry genomen, met weer prachtige uitzichten :D
En dag daarna hebben we 25km gelopen met heerlijke Ierse weer. Oftwel poncho's en parapluuuu. Nou toen heb ik wel de beste blaren ooit gecreerd :P Maar het was weer echt zeker de moeite waard!!!!!!!!!

Gisteren en vandaag weer school gehad, met vandaag engelse presentatie. Je wilt het niet geloven, maar ik heb echt allerlei nieuwe gezichten gezien vandaag. Het blijkt dat mijn klas met nog veel meer ierse studenten bevat, maar dat ze nooit naar de lessen zijn gegaan :P Was toch wel verrassend haha :P
Laatste 2 weken zijn aangebroken met genoeg stresss voor presentaties, essays en toetssssss. Bleehhhhh
Mja ik zal het wel overleven neem ik aan :P

sorry dat het zo lang geduurd heeft en dat het nu zo lang geworden is :P

  • 26 Maart 2014 - 11:33

    'Saint' Patrick':

    Ik weet echt wel wat fish and chips zijn ;) Je hebt zoveel mooie dingen gezien in Ierland, en dan vergeet je gewoon het roodgroene bos! Vondt ik toch wel het mooiste stukje Ierland hoor! Kan je voor mij nog wat doen? Ik wil graag de spire hebben, kan je die effe mee nemen in je koffer? Zet ik hem in de tuin :D

  • 26 Maart 2014 - 12:24

    Baukje Bandstra-reitsma:

    en ja hoor daar was ze weer was al ongerust dacht dat je te veel in de guinness had geproefd smile maar nee het was wisky en pieter die je van een nieuwe story afhielden heb er weer van genoten geniet nog van je twee weken daar liefs tbtje

  • 27 Maart 2014 - 07:29

    Pea Bult Reitsma:

    Heey Jel,wer in moai ferhael hjer,wat is it dochs in belefenis net?Nog in hiel protte sterkte mei de presentaties essay's en toetsen!!!Pasje goed op dysels!It komt goed!Dikke tút ,heit en mem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeltsje

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 10436

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

IRELANDDD :D

Landen bezocht: