stage + volgzame eendjes alias weekend Heit en Mem - Reisverslag uit Dalkey, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu stage + volgzame eendjes alias weekend Heit en Mem - Reisverslag uit Dalkey, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu

stage + volgzame eendjes alias weekend Heit en Mem

Door: Moedereendje

Blijf op de hoogte en volg Jeltsje

17 Februari 2014 | Ierland, Dalkey

Jaaaa daar waren mijn ouders dan!! Leuk leuk leuk :D
Ouehoer verhaal daarover, komt zometeen!

Want vandaag begon ik mij af te vragen, wie in godsnaam toch mijn bloggie wil lezen iedere week?? :P Want het schijnt nogal wat mensjes te zijn en dan denk ik, zooo boeiend is het nu ook weer niet. Het is meer ouehoerderij dan echt een awesome interessante reisverslag.
Mja dames en heertjes, jullie moeten het zelf maar weten. Ik ouehoer wel door hoor:P Jeltsje, back to echte serieuze business!!

Jullie geloven het niet mensen, maar als Ieren een sneeuwvlokkie zien gaan, worden ze geeeek! En ja hoor, maandag, ik spotte een sneeuwvlok. Dus toen ik dat mijn Ierse maaties duidelijk probeerde te maken, stond de gehele kantine voor het raam te koekeloeren! :o Njaaaa, ik dacht bij mijn gezonde verstand, ik geniet wel verder van mijn broodje jam :P

Ik stond deze week op de echo, dat betekend in Ierland, 'aandachtig' naar het scherm kijken en proberen wakker te blijven. Nouuuu ik kan jullie vertellen, ik had het rete zwaar! Jullie raden het natuurlijk al, ze viel zo nu en dan in slaap. Dit werd opgemerkt door mijn collega, die dacht dat ik oververmoeid was. Dus ik mocht, jaaa zekertjes wel even!, 10 minuutjes eerder naar huis toe!
Toen ik leuke droompjes aan het kweken was, werd het natuurlijk tijd voor de wekelijkse ouehoerderij op de dinsdag avond. 03.00 in de ochtend. Jeltsje was lekker aant slapen toen ze gebonk op de voordeur hoorde. Ze dacht dat dit allemaal in haar droompje gebeurde, maar niets was minder waar realiseerde ze zich na een tijdje. Er stonden wel 5 jongens voor de deur met, dames en heren nu komt de klapperrrr!, een straatpaal met verkeersbord in hun handen. Deze jongens werden vriendelijk, niet door moizelf hoor, ik moest nog realiseren dat ik niet droomde:P, binnengelaten in de woonkamer. Dat betekend, naast mijn paleisje van een slaapkamer. Nouuu toen werd ik wel echt echt echt wakker hoor:P Ik ging op onderzoek uit, of course weer in mijn awesome pyjama (het lijkt wel alsof ze die gewoon allemaal willen bewonderen en ik denk, zo boeiend is die echt niet hoor?:P) Gelukkig (ahum:P) vertrokken deze jongens om 05.00 en kon Jeltsje van haar wekkertje genieten om 07.00. Ahum ahum.

Dat betekende natuurlijk niet veel goeds voor de woensdag, dat snapt ge ook wel denk ik he?? :P
Maar, ik zal jullie vertellen, ik ben dit keer niet in slaap gevallen. Wat bleek, deze dag kwamen er gevangen (uit de gevangenis aan de overkant van de straat) naar de echo. Je snapt het wel, Jeltsje zat met gespannen billekes naar het scherm te kijken en of course was ze dit keer muisjes stil (wat ook erg opmerkelijk bleek te zijn volgens mijn collega:P).
Als goede prestaties van moi, heb ik van een Iers maatje een dvd box te leen gekregen van niemand minder dan FATHER TED!!! Blij meisje dat dit toen was, tsjonge jonge jonge :P

Mijn Ierse les part 4, alweer zeker?? :o
Pfff was weer tong gymnastiek zeg!
Dit woord, Luath zeg je als Loea. (betekend vroeg)
En dan met de klapper op de vuurpijl (ik peins er niet over om dit hardop te zeggen iig)!
Jezelf voorstellen: ... is ainim dom. Naaaa dat gaat toch niet, ik lag iig in een deuk! Helaas was ik wel de enige die dat deed, maar ze zijn mijn fratsen langzamerhand al een beetje gewend.

Oke, genoeg geouehoerd. Weekendje Heit en Mem!!
Mijn ouders troffen het wel hoor, het lovely Ierse weer was VOLOP aanwezig. Dat was niet te missen iig! :P
Zijn de vrijdag gelijk naar een awesome museum geweest, over de historie van Dublin. (Dublinia) Echt een aanrader iig! Daarna of course, moest ik mijn ouders mijn lovely Guinness laten proeven in een awesome Pub!
Hier het resultaat:
Mem: mwah ja best wel lekker.
Heit: hier moet ik wel aan wennen.
Wat klopt hier niet?? :p Want Jeltsje, ook een dame:P, vindt de Guinness ook lekker en Mem ook.
Conclusie: Ik geloof dat mannen maar over moeten stappen op wijn als het zo door gaat? :P

Zaterdag zijn we naar de st. Patricks cathedral geweest, een aantal mummies gezien (met echt een GEWELDIGE Ierse tour guide! machtig!, hij was grapjes aan het maken over de verschillende landen tegenover de buitenlandse bezoekers en was aan het sjokken met zijn pretkop, GEWELDIG! en als laatste zijn we naar de National History Museum of Ireland geweest. Tsjonge jonge, wat een vondsten tentoonstellen ze daar zeg! We waren kapot! Maar of course moesten we weer ff de pub in!
Ik dacht, laat ik es een keer een ander biertje nemen. Verkeerde keuze Jeltsje. Het bier proefde naar Grapefruit, oftwel smerig als helll! :o
Maar ik heb het opgedronken hoor, snel maar weer aan de Guinness!

Zondag zijn we naar Dalkey geweest, Awesome!! Dit is ook een vissersdorpje, vlakbij Dun Laoghaire (ja die moeilijke naam). Hier zijn we naar Dalkey Castle geweest. Genieten! Ook hier waren 2 awesome Ierse tour guides aanwezig. I love Ierse humor :D :D
Dit keer heb ik ook nog een ander Ierse gezegd geleerd. Alleen niet van mijn (saaie, niet wetende wat hij ons moet leren) leraar:D Maar van de receptioniste van de Dalkey castle: Tage bage (iig iets in die richting:P) betekend take it easy!! :D
Leuk leuk :D :D

Nog ff snel dit, volgzame eendjes.
Of course moest moedereend, de eendjes rondleiden in Dublin. Maar omdat ik zelf ook wel eens verdwaal, lopen mijn eendjes als trouwe eendjes achter me aan. Dit creëerde in best grappige taffereeltjes natuurlijk voor de ieren hier:P! Ook is de moedereend wel een beetje roekeloos met oversteken, dus op een gegeven moment werden de volgzame eendjes zelfs overmoedig ten opzichte van het moedereendje. Maar gelukkig is alles weer op zijn pootjes terecht gekomen!

  • 17 Februari 2014 - 21:36

    Peabult:

    No Jel heit hat it no ek lezen,hij foun it geweldig en ik ek fansels,wat ha we it moai han net!
    Dikke tút,
    Heit en mem.

  • 18 Februari 2014 - 13:23

    Baukje Bandstrreitsma:

    leave Jel ut wie wer een prachtig stikje mien dei is wer goed smile mooi dat heit en mem west he gezellig no succes mei alles en ik sjoch al wer uut neit vervolg dikke knuffeltuut tbtje



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeltsje

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 10442

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

IRELANDDD :D

Landen bezocht: