De Dublinse wereld kijkend door Jeltsje's ogen :D - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu De Dublinse wereld kijkend door Jeltsje's ogen :D - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu

De Dublinse wereld kijkend door Jeltsje's ogen :D

Door: Moi again

Blijf op de hoogte en volg Jeltsje

14 Januari 2014 | Ierland, Dublin

Jaa er gebeurd zoveel in de wereld van Jeltsje's Dublin, dat het tijd werd dat ik alles maar eens moet gaan opschrijven. Voordat ik het allemaal vergeet (zoals jullie gewend zijn van me:D)

Oke, de Hop on Hop off bus tour door Dublin. Het was echt GEWELDIG! We hadden een echte Ier die allerlei grapjes aan het maken was etc etc. dus we zijn niet van de bus afgehopt, omdat we hem niet konden achterlaten in de bus:P We waren als echte Japanse toeristen foto's aan het maken door Dublin. Ik heb maar even een foto van mezelf toegevoegd, hoe het daar boven aan toe ging:P
We zaten dus boven, niet overdekt, en op een gegeven moment ging het regen :'( Maaruh de Hollandse en de belgen, ja ja die bleven zitten:P Gelukkig hield het wel op! Of course heb ik foto's gemaakt van mijn lovely Guinness brewery, maar helaas ben ik er NOG niet in geweest (but that day will come!:P) Na de bus tour zijn we de Wax museum in geweest en ook daar heb ik maar ff foto's van gemaakt (niet dat ik het geweldig vind om foto's te maken, alleen maar om het feit dat ik anders commentaar krijg van anderen vanuit Nederland;) :P)

Zaterdag congres over Child protection:
Hier zaten best heftige verhalen tussen, maar ook best saaie verhalen (over de reglementen hiervan). Meer valt hier eigenlijk niet echt over te vertellen.
Hierna ben ik met Michael naar mijn Hospital gereisd, zodat ik wist hoe ik op mijn 1e stage dag daar moest komen etc.
Daarna zijn we met de erasmus studenten Dublin aan het onveilig maken.
En ja he he, finally I drink my Guinness!! Het duurde ff, maar wouw wat een verschil met Guinness uit Nederland en hier!:o Nomnomnom :D
En terwijl ik van mijn Guinness aan het genieten was, kwam een of andere Ierse manneke voor me staan en ging net doen alsof hij half dronken was. Waarop ik moest lachen (of course, hoe kan het ook anders:P). Hierdoor ging hij een heel verhaal tegen me opzetten, maar omdat hij echt dronken was, was er niet veel van te verstaan:P Alleen over het feit dat hij dacht dat ik hem dronken vond bla bla bla:P
Hier werd ook traditional Irish music gespeeld, dat was echt vet :D Natuurlijk heb ik mijn awesome dans moves maar niet laten zien:P Ook al zal ik daar niet onderuit komen in deze 3 maanden, ben ik bang:P

Zondag zijn we naar (een moeilijke naam) Jail geweest met een tour guide. Dat was erg interessant! Ook hiervan heb ik maar ffkes foto's van gemaakt:P Verhalen bij bepaalde foto's staan beschreven bij de foto's, leek me handiger:P
And of course, terwijl ik buiten aan het wachten was. Kwam er een manneke op me af, om te vragen of ik hier bekend was (zie ik eruit als een Ier misschien dan?:P) Maar nee ik was Dutch, waardoor hij het geweldig vond dat ik hier was en bla bla bla:P En hij vond mijn accent geweldig, ja Nederlanders(!) dat hoor ik nou nooit van jullie als ik Nederlands probeer te praten tegen jullie:P Gelukkig, saved by the bell, kwamen de Belgische dames mij redden:P

Maandag en vandaag weer lessen gehad, wat über vermoeiend is. Maar ach ik sla me er wel doorheen:P Gewoon een beetje ouehoeren en je bent weer een dag verder:P
Gisteren de hills weer proberen te verslaan met hardlopen. En helaas bijna verdwaald, omdat ik een andere route wou doen:P Maar ik ben thuis gekomen, het duurde alleen even een tijdje:P

Zonet klopte er een vriendelijke Ier aan de deur en ja hoor Jeltsje deed de deur open in de pyjama:P (totally forgotten pas toen hij naar mijn paarse broekie keek:P) Maar dat even helemaal terzijde.
Hij was van de Irish Heart institution, waarop ik antwoordde I'm Dutch:) En ja hoor! Weer een heel gesprek, dat hij Nederland geweldig vond en hij vroeg zich af in welk deel ik woonde. Waarop ik met een trotse smile zei: the north:D En toen kon zijn dag niet meer stuk (echt te grappig gewoon:P) hij ging vragen wat ik hier in godsnaam deed, waarop ik antwoordde Forensic Radiology en dat ik morgen kadavers zou zien en hoopte dat ik niet zou flauwvallen (waar ik uitermate goed in ben:P). Toen moest ie wel erg lachen en gaf ie me een hand en hoopte dat ie me nog een keer zou ontmoeten:P
Die Ieren zijn echt te grappig:P
Het lijkt net alsof ik zo'n persoon ben waartegen iedereen wil praten hiero:P Gewoon om mijn Engels te aanschouwen ofzo:P

Had ik al gezegd, dat ik op wel 5 verschillende manieren mijn naam heb horen uitspreken door de Ieren:P Best wel grappig en opvallend dat mijn naam bijna de enige Erasmus studente is die onthouden wordt door de Ieren:P Thank's to my parents, is my answer :P

Owja, morgen Dutch food made by my Dutch teachers!! Ow yeaah :D

  • 15 Januari 2014 - 00:07

    Pea Bult:

    It is wer echt in ferhael op syn Jeltsjes!Mei moaie foto's.Wij wachtsje mei smart op it ferfolg!
    Dikke tút fan ús!

  • 15 Januari 2014 - 13:24

    Baukje Bandstra -reitsma:

    he Jel wat hest ut wer mooi vertelt heerlijk om ut sa te lezen ut is krek as bin ik der ek bij ,ik tink dast ek wol skriuwster wurde kinst , smile ik he net san ikoontsje op myn laptop derom smile ha ha dikke knuffel tbtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeltsje

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 10439

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

IRELANDDD :D

Landen bezocht: