stage + serieuze Jeltsje - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu stage + serieuze Jeltsje - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu

stage + serieuze Jeltsje

Door: guinness lover (L)

Blijf op de hoogte en volg Jeltsje

03 Maart 2014 | Ierland, Dublin

Jaaa zekertjes!!! Ik dacht, laat ik eens keer de combinatie Jeltsje en het woord serieus in 1 zin maken, staat toch eigenlijk best wel professioneel :D :P
Dus jullie begrijpen het natuurlijk al, als ik terug kom. O o o, wat zullen jullie een verandering zien. Een volwassen maar o zo degelijke Jeltsje will return!! :P
Oke, genoeg geouehoerd! :P Ik moest net een presentatie geven over Nederland tegen toekomstige buitenlandse studenten om ze te overtuigen om naar Nederland te komen, nja dat is natuurlijk niet veel serieuze gedoe of course :P Ik heb het echt geprobeerd hoor, maar pfff niks voor mij :P
Dit moest ik natuurlijk afsluiten met bier in de pub :D En dat is me dan wel weer geslaagd eigenlijk, alleen voel je dan wel het verschil van Bier + voor de tijd eten en het verschil tussen Bier + geen eten vooraf. Dat laatste is werkelijk ontstaan, oftwel ik ben nu nog serieuzer dan ik altijd al was :P Dus ik heb, geen grapjes nu, werkelijk van de honger op de grond gelegen in de keuken met de beentjes in de lucht! :P

Oke oke, ik probeer nu Echt serieus te worden!

Terwijl ik op stage o zo vrolijk was, kwam ik dezelfde zeurende Ierse patiënt tegen. Die me nu eigenlijk al 4 weken aan het lastig vallen is, niet te geloven toch? :o En haar zin begint altijd met op luide en duidelijke toon: Excuseeeeee meeeeeeee! :o Daar kun je echt niet om heen lopen hoor :o
Daarna kwam ik erachter dat ze hier nog sommige dingen op cassette röntgenfoto zetten :o omg!! Ik heb dat alleen maar van historische verhalen/boeken gehoord/gelezen, maar vorige week heb ik het gewoon echt nog met blote oogjes moeten aanschouwen :o En het was zeker geen grapje wat ze deden :o
Na deze gebeurtenissen te zijn ontsnapt en naar huis te mogen gaan. Kwam ik een lief schattig meisje tegen (die wel heel erg op Marjet mijn lieve schattige knuffelende Nichtsje:D leek!!! :o) maar nee, ik heb haar niet geknuffeld hoor! Maar weet je wat ze deed, toen ze aan het springen was in de regenplassen!! Ze ging zooo lief naar mij zwaaien, dat ik spontaan wel kon huilen en terug zwaaide natuurlijk! :D 5 april, dan worden mijn nichtjes plat geknuffeld!!! :o (L)

Ierse les part 5!
De saaie meneer ging ons leren hoe we moesten vertellen waar we vandaan kwamen. Natuurlijk heb ik geprobeerd dat ik uit Friesland kwam :D en ja hoorrr! Dit is me geslaagd! Daar komt ie: Is Freaslannach mé > oftwel ik ben Fries :D jeeeeeeej :D :D
Voor de Nederlanders onder ons: Is ísiltíreach mé > Ik ben Nederlands, oke oke :P
Je wilt natuurlijk niet weten hoe ik aan het glunderen was in de les :D

Mja op de een of andere manier, ik moest weer Jeltsje achtig doen op stage. Dus terwijl ik mijn dans moves liet zien aan mijn Ierse maatjes, ter onderstelling dat geen patiënt dit kon zien. Werd ik toch ontdekt, mijn dans moves waren namelijk nog niet helemaal voldaan, voordat ik de hoek van de gang passeerde. Oftwel: een lief oud schattig nonnetje kon mijn dans moves bewonderen. En lachen dat ze deed!:p Haar reactie: Ik wou dat ik dat nog kon doen, hahaha! Mijn reactie daarop: Kunt u dat dan niet meer dan?:P Maar nee, helaas, het nonnetje kon dit niet meer:P
Echt gelijk daarna, in de lift. Jeltsje glunderde erop los. Zeggen 2 oude schattige dametjes tegen moi: Jij ziet er vrolijk uit! Mijn reactie met een dik smile: Dat ben ik ook :D GEWELDIG :D :P

Daarna er bleek iets heeeeel vreemds aan de hand te zijn. Maar dan bedoel ik ook echt iets heeeeel vreemds. En ik weet dat ik nu de spanning aan het opbouwen ben, maar pffff wat was dit vreemd zeg! :o :P
De ZON was aan het schijnen buiten, en weet je wat :o de straten waren droog :o OMG!!!!!!!!!!!!!!!! Je zou bijna denken, dat ik vet bruin terug ga komen. Maar don't worry, ik ben wel Jeltsje natuurlijk he!:P

Nu zou je bijna de indruk krijgen van, pfff houdt dat geouehoer van Jeltsje nou noooiiiit eens op??? :o nou lieve dames en heren, helaas pindakaas (wat hier niet zo lekker is als in Nederland) ik ben bang dat ik altijd zo zal blijven! :P

Nou nu komt het hoor.
Jeltsje en het gevecht met een aardappelschil mesje.
Crisis jantje zeg, wat zijn dat gevaarlijke dingen in de keuken! :o Je gelooft het niet, maar Jeltsje was eens een keer alleen in het paleis. Nou dat gaat nooit goed komen natuurlijk. Ze dacht, laat ik eens een keer normaal aardappel schillen met een aardappelschilmesje. Nou daar gaat het al fout natuurlijk! :o Vechten dat ze deed met dat ding, maar je begrijpt het natuurlijk. Ik verloor :( mijn hele arm, was mijn afgesneden door dat ding:o oke oke, ik overdrijf :P het was alleen maar een stukje duim. Oke jeltsje je overdrijft nog steeds, een velletje dan. Maar bloeden dat het deed, ik ging bijna nokkie out! :o maar ik heb geen ambulance gebeld hoor, ik dacht ik kan dit zelf wel aan! :p Dus alles is gelukkig op zijn pootjes terecht gekomen :D

Ook zoiets, een Poolse cassiere. Ik zeg netjes: goedendag in het pools, gewoon omdat ik dat grappig vind:D Zegt ze echt gewoon heel serieus tegen mij: Ben jij Iers? Lezen jullie dat, hahahahaha. Ik dacht ik blijf serieus voor de kassa, iedereen staat in de rij, ik kan nu niet in een gigantische lachbui schieten.:P Maar toch, ik vind het grappig :P

En dan nog zoiets. Ik fiets met mijn fietsje rond hiero en ik zie overal gewoon echt zout op de grond liggen. Pekel noemen ze dat geloof ik. En dan ga ik me toch echt af vragen, waar tegen in godsnaam??? :o tegen die ene hagelbui die ik op mijn hoofd kreeg, toen ik aan het hardlopen was? :P Nouuu daar zou ik ook maar snel veel zout op de grond neerleggen, hahaha :P

En dan zaterdag, mem moest optreden in een toneelstuk in Molkwar city. Helaas kon ik daar niet bij zijn om de een of andere vreemde reden. Maaaaarrrr, skype werd voor me geregeld en ik kon gewoon meekijken via skype, zelfs op de 1e rang! :D GEWELDIG!!!!!!!!! DANKJEWEL voor het regelen van dit! Het voelde net eventjes, alsof ik echt weer thuis was :D

Ooo ooo ooooooo, ik denk dat het proces Nederlandse food met afkick verschijnselen op Jeltsje werkelijk in gang gezet is nu! :o Man o man, wat mis ik toch de boerenkool met unox worst en oooo die snert van beppe! :o pfffffff unbelievable:o ik heb mem dan ook al nadrukkelijk duidelijk gemaakt dat als ik terug kom, mijn nomnomnom boerenkool met lekkere worst klaar moet staan :D :D

  • 04 Maart 2014 - 13:48

    BAUKJE BANDSTRA-REITSMA:

    LEAVE JELTSJE WAT WER EEN PRACHT VERHAAL SJOCHTS WOL DAT ALLES MEI GRUTTE LETTERS IS DAT KOMT NET OMDAT MIEN EAGEN SA MIN BINNE OF DIEN MAR WOUTER HET EEFKES WAT FOAR MIJ OPLOST OP DE COMPUTER EN IK WIT NET HOEK DE LEYYERS WER LYTSER KRIJ MOOI DAST EK WER EEFKES YN MOLKWAR CITY WEST HAST AL WIE UT DAN MEI SKYPE NO WYFKE BEDANKT WER FOAR DYN GLIMLACH EN TOT OARE KEAR LEAFS TBTJE

  • 10 Maart 2014 - 21:03

    Pea Bult:

    Wat wer in pracht ferhael famke!Enne de boerekoal mei worst stiet 4 april klear!
    Dikke tút heit en mem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeltsje

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 10447

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

IRELANDDD :D

Landen bezocht: