Het laatste nieuws uit de Dublinse wereld - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu Het laatste nieuws uit de Dublinse wereld - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu

Het laatste nieuws uit de Dublinse wereld

Door: Van Jeltsje Bult :D

Blijf op de hoogte en volg Jeltsje

02 Februari 2014 | Ierland, Dublin

Och och och, typical Jeltsjes wereld en arme buurtjes :P Maar daar vertel ik jullie zo meer over!

Deze hele week heb ik weer kunnen genieten van stage lopen (en dit keer op de CT)! Ik vind het echt geweldig!
Nu kon ik wel gelijk merken, dat ze hier iets minder behulpzaam zijn met de patiënten. Dus dat heb ik ze maar ff laten zien natuurlijk, hihi. Ze konden het goed waarderen (patiënt als collega's). In mijn beoordeling stond dan ook: ze kan goed opschieten/werken met de collega's en zou een goede toevoeging zijn voor het team :D Ik zeg, ow yeaaahhh die zit in de pockettt :P :D
Het is alleen wel erg vermoeiend, want ik wil namelijk zoveel zeggen. Maar helaas kunnen ze hier mijn geweldige Nederlands (of gewoon mijn eigen Fries) niet verstaan. Mja ik probeer het gewoon natuurlijk:P
En of course kan ik ze ook lang niet allemaal verstaan. sommige patiënten joh, tsjonge jonge, wat praten die binnensmonds Engels. Nou dan weet ik het wel, Jeltsje haalt ff een translater erbij haha :P Maar ach, ik vind het een leuke ervaring:D
Op een gegeven moment hadden we een Hongaar als patiënt. Nou dat vond ik wel zo leuk, dat ik natuurlijk een beetje mijn Hongaars ging testen. En mijn collega keek me aan van huhh?? :P Maar hij en de patiënt vonden het geweldig haha :D
Op een gegeven moment kreeg ik ook een Afrikaanse/Ier als collega. Nou die probeerde ook zijn Nederlands te testen, dus ja hoor, Jeltsje lachte de hele dag door :P Waardoor mijn collega's ook aangestoken raakten :P

De woensdag avond had ik mijn 1e echte Ierse les. Nou ik kan je vertellen, het is geen gebakken eitje zo gemakkelijk hoor! Het is meer pratend rochelen :P Of hoe je het wilt noemen :P
Dia dhuit (hallo) bijvoorbeeld. Je schrijft het dus op deze manier, maar uitspreken, neeee dat is op een andere manier. Dan denk ik, das toch niet echt handig? :P
Of deze: cén chaoi a bhfuil tú (hoe gaat het?) Nou hier komt me toch veel rochel praat voorbij. Unbelievable! :P Maar ik heb mijn beste voetje voorgezet!
Daarna gingen we met datzelfde groepje genieten van de Ierse wijn (he he, vervelend:P) en speelden ze Ierse muziek. Machtig om nieuwe mensen te leren kennen zeg :D

Vrijdag
Eerst weer een awesome dag gehad op de CT. De ierse studenten mogen hier niet veel zelf doen. He he, de Hollander wel hoor:D Ze neemt gewoon het initiatief en dat wordt gewaardeerd! Ik heb weer een nieuwe goeie feedback ontvangen, echt awesome :D Ze vroegen zelf of ik volgende week weer bij hun kwam. Helaas moest ik ze teleurstellen dat dit meisje weer nar school moet. Nou dames en heren, het enige voordeel daarvan is. He he, misschien raad je het al, ze mag dan 1.15u langer op haar warme nestje blijven! He, vervelend! :P
Daarna ben ik volle goeie moed een aantal B&B voor mijn geliefde ouders gaan bekijken (ja weer in het heerlijke weer:P) En dat bleek best lastig te zijn, vooral dat ik dus eigenlijk best wel vaak steeds vergeet dat ik aan de linkerkant moet rijden. Je raad het dus al, ze was dus doodleuk aan de rechterkant gaan fietsen, totdat er een aantal auto's mijn kant op kwamen en gingen toeteren :P Toen begreep ik de hint wel hoor :P pfff! :P
De 's avonds zijn we een Pub Crawl gaan doen (gewoon een kroegentocht met in elke pub, gratiiis eenmalige shots georganiseerd door een organisatie). Dit was ter ere van Lynn (een Belg waarmee ik samenwoon) haar verjaardag. Nou ik heb genoten, awesome! Wat een heerlijke Guinness van de tap toch :D En of course kon ik het weer niet laten hoor, maar Jeltsje moest weer met andere mensen praten. Dus ik kwam 2 ieren tegen, die echt awesome waren! Het meisje zat alleen aan de tafel, met echt vele glazen om der heen. Njaaa dat moest ik ff inspecteren natuurlijk :P Het bleek dat ze met een vriend op stap was en dat al die glazen van hun samen waren. Nouuu toen viel ik wel bijna van de bank af hoor :P Maar heejjj, wie ben ik :P Dus ik ging gezellig meedoen :P Was echt geweldig :D Mjaaa je snapt natuurlijk wel wat er de volgende dag allemaal gebeurde :P

Zaterdag
Ik moest op de een of andere (nou echt wel vreemde manier gewoon) een katertje hebben made by Dublin:P Dus ik ging met mijn slaperige koppie buiten staan met mijn warme koppie thee. Toen ik daar een tijdje stond, keek de buurman zo apart naar me. Dat ik me besefte dat ik nog in mijn geweldige pyama en klompetoffels buiten stond. Och och och, het kan ook niet anders volgens mij bij mij? :P
Daarna ben ik met volle goeie moed naar de supermarktjes gegaan. Op dat moment was het droog. Totdat Jeltsje dood zwaar de heuvels beklom op de fiets, dus je raad het al. De weergoden moesten mij weer te grazen nemen. Dus Jeltsje was weer helemaal verierst :P Ik heb het zwaar, dames en heren. Geen grapjes nu!

Vandaag
Het was echt Awesomeee! Ik ben deze blog dan ook aan het schrijven met een typisch nummerke op de achtergrondjes: Lou reed - Perfect day, machtig!
Ik ben vandaag naar een Beautifullll plekje geweest genaamd: Howth! Maar voordat ik hier was, moest ik eerst ff een aantal schotten met kilts gaan aanschouwen, haha machtig :P Vandaag bleek namelijk Ireland - scotland te spelen in de super bowl. Dus het krioelde hier zo'n beetje van die (echte) rooie schotten in kilts:P Nou ik kan je zeggen, ik ben blij dat ik er niet zo hoef bij te lopen:P Nu is het eigenlijk zo dat Jeltsje deze wedstrijd eigenlijk ook wel een beetje wou gaan ervaren in de pubs hiero, maar de zon scheen zo ongelooflijk lekker (oke, voor de 2e keer deze week, maar dit keer op een vrije dag van mezelf!! Dus ik ben maar van de zon gaan genieten! :D)
Howth, vissersdorpje met een prachtig uitzicht en je kan hier ook machtig hiken! Hier moest ik als Japanse toerist (vanwege mijn ogen en camera:P) foto's maken. Ik zal deze online zetten voor jullie :D Hier ga ik zeker nog een keer naartoe!
Terwijl ik druk een blaar aan het creëren was, bleek ik opeens random mijn naam te horen. Nou dat is toch wel een beetje apart :P Maar het was echt zo :p 1 van mijn collega's van mijn stage zag me lopen en ging me tackelen (grapje natuurlijk:P) omdat deze dame haar weeres niet zag :P Dus zij een heel verhaal (en ik maar denken, wie is ze ook alweer:P jullie kennen mijn geheugen nu toch wel een beetje:P) Dus nadat ze afscheid had genomen en het een half uur later bleek te zijn, herinnerde ik me haar weer:P Ik vond dat toch best wel snel van mezelf :P
Daarna ben ik naar Dun Laoghaire (ja echt hé, wat een naam, het heeft dan ook wel ff geduurd voordat ik dit op de goeie manier heb gespeld:P) gefietst met weer dezelfde Ierse meisje. Genieten was het! Helaas moest er iets met mijn fietsje gebeuren, waardoor ik geen rem meer bleek te hebben. Nou ik kan jullie vertellen, das toch eigenlijk wel een beetje vervelend met mijn roekeloosheid opt fietske op de heuvels hiero! Maar hé, ik ben veilig aangekomen :D
Helaas moest het al donker zijn buiten, dus ik heb alleen een Beatifulll lichtshow mogen aanschouwen in Dun Laoghaire, dat betekend, Jeltsje gaat daar nog es een keer naartoe, maar dan met licht :D :P
Back home, bleek ik na alle awesome dingen, nog steeds energie over te hebben. Zo apart:P Dus ik ben maar gaan dansen/zingen (voor de mensen die mijn geweldige zangkunsten ervaart hebben in Nederland, die weten hoe het een beetje ging dus:P) onder de douche, waarna ik eigenlijk een beetje vergeten was dat de raam in de douche openstond. Dus mijn geliefde buurtjes konden nogmaals van mijn tafereeltjes genieten :P Ik denk dat ze het me wel vergeven:P Misschien zulle ze de gekke fries wel missen, who knowss! :P

  • 02 Februari 2014 - 23:12

    Pea Bult:

    It is wer in pracht ferhael Jel,heit en ik ha wer efkes heerlik sitten te laitsjen!

  • 02 Februari 2014 - 23:15

    Moi:

    Hahaha machtig :D

  • 03 Februari 2014 - 08:04

    Grietje Hoekstra:

    Wat weer een prachtig verhaal en ik moest ook steeds zo lachen om jou verhalen.
    Heel veel plezier.

    Groetjes Grietje

  • 03 Februari 2014 - 14:19

    Baukje Bandstra-reitsma:

    hoi Jeltsje weer een awsome verhaal smile wat beleef je toch veel en wat hebben we zaterdag leuk even gesproken en ook dat je er live bij was zaterdag avond met het groepje succes deze week liefs tot volgende keer dikke hug tbtje smile

  • 10 Februari 2014 - 09:30

    Baukje:

    Weer n mooi verhaal jeltsje!!
    Tut van us!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeltsje

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 10435

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

IRELANDDD :D

Landen bezocht: