Update Belfast / Giant causeway en stage :D - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu Update Belfast / Giant causeway en stage :D - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Jeltsje Bult - WaarBenJij.nu

Update Belfast / Giant causeway en stage :D

Door: Jeltsje

Blijf op de hoogte en volg Jeltsje

20 Januari 2014 | Ierland, Dublin

Jaaa daar was mijn hagelslagie dan :D Intens genieten elke ochtend hoor!
Helaas kon de appelstroop en Fristi niet meegenomen worden in de handbagage, dat was dus even huilen :P

Tsja, mij dus even bang aan het maken dat we echte kadavers zouden gaan zien. Gelukkig voor deze dame, gebeurde dat niet :D We kregen alleen maar menselijke botten te zien, waarbij we een snel cursus kregen over de restanten waarin we te weten kregen of het een man of vrouw was en hoe we de leeftijd moesten bepalen. Mja ik ben Jeltsje niet, als ik zelfs hiervan me niet goed voel :P Dus ja hoor, ik kreeg het warm (terwijl de ruimte 15 graden was :P) en begon me witjes te voelen, dus hoppa een Duitse begeleider kwam op me afsprinten en Jeltsje moest weer even zitten hoor :P Maar ik heb het overleefd :D :P
's avonds weer de hort op geweest met mijn leraren (omdat het gewoon kan :D)

En ja hoor, donderdag, mijn liefje kwam een weekendje langs :D Jeltsje blij, dat ze eindelijk weeres Fries kon praten :D Jeuhhh :D
Hebben samen een awesome tour (waarbij we in een busje kwamen met allerlei mensen uit verschillende landen zoals Amerika en Australië, was echt gezellig ook:D :P) gemaakt naar de Giant causeway (Northeast part of Ireland) en een 2 uur durende guided tour (door een Katholieke man) in a black cab door Belfast. Waarbij we een uitgebreide rondleiding kregen over de strijd tussen de Prostestanten en Katholieken, wouw dat was interessant zeg :o Peacewal tussen deze wijken gezien en of course mijn moeilijke spellende naam even onder Bill Clinton zijn naam gezet :D
Giant causeway was mooooi! :o Helaas was het typical weather van Ireland aanwezig (oftwel regen:P) mja maakt niet uit, ik heb een capuchon:D En het was de moeite zeker waard!

Nu heb ik hier meer foto's van, maar de meeste en leukste zijn gemaakt door mijn liefje. Dus op die foto's moet ik nog even wachten eigenlijk.

Owjaa! Ik heb toch een schattig rood meisje gezien. Die moest ik toch echt even laten zien aan jullie! Rennen dat ze deed door het park, unbelievable! Ik wou dat ik dat zoooo lang kon volhouden en het is ook niet echt dat ze ging stoppen ofzo :P En ik was er ook niet echt achter, waarom ze eigenlijk aan het rennen was :P Mja ik vond het komisch :P

Vandaag mijn 1e stagedag gehad in het Mater hospital, dit ziekenhuis is helemaal opgeknapt en dus nieuw vanaf maart 2013. Nou dat is wel te zien:D
Maar even vanaf het begin:
Het zware leven begon met het opstaan om 7uur, even gehuild dat ik van bed moest en hop in de beentjes.
Half 8 stond ik bij mijn bushalte, maar helaasjes de bus (het leek Nederland wel:P) kwam niet opdagen of reed mijn neusje voorbij :'( mja aangekomen en met 4 andere Ierse studenten een rondleiding door het ziekenhuis gekregen.
Het leek als of ik even Meredith Grey was in Grey's Anatomy! :P (dat is een erg leuke ziekenhuis serie, voor degenen die niet weten wat dat is:P) Pen en papier in de aanslag en de rondleidster 'rende' (als ware!:P) het hele gebouw door achtervolgt door ons :P
Deze hele week sta ik op de interventie kamer, zodat ik dus goed mijn flauwvallerij kan trainen :P En ja ja! ik ben niet flauwgevallen :D Terwijl ik toch best wel smerige dingen heb gezien :P
Leuke 1e dag indruk dus ik ben benieuwd naar de rest van de week :D

  • 20 Januari 2014 - 20:58

    Pea Bult:

    Wer in prachtig ferhael Jel!Ik fyn it leuk om te lezen!
    Dikke tút,
    Mem

  • 21 Januari 2014 - 20:44

    Baukje Bandstra-reitsma:

    he Jeltsje siet al wer mei smacht te wachtsjen op een vervolg en ja jer der wie der al ut is krek een soap serie die heel erg goed is der kinst ek net op wachtsje smile wat mooi dast sa folle mei makkest succes en ik sjoch ut neit vervolg dikke knuffel tbtje

  • 21 Januari 2014 - 21:02

    Jeltsje Bult:

    Hahaha, dy fyn ik grappig tante! :P Dankjewol allebeide :D

  • 25 Januari 2014 - 18:09

    Baukje:

    Leuk om te lesen tante Joisje!! Hast t wol nei t sin seker? Tut fan us

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeltsje

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 10443

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

IRELANDDD :D

Landen bezocht: